Kami Suka Berborak II

*mrblind : ini lah Ayu, A bukan bf gua. gua masih sejati. wanita diluar sana, anda jangan risau. 

berita TV 

A : sape yang meninggal tu?

F : ntah, dah la bahasa mandarin. yang aku paham, dia kata dia sayang kat orang tu.

A : orang kenamaan cina meninggal kot? sami kot yang meninggal? sami tertua kot.

F : hoh? sami tertua meninggal? 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

A : nak order air ape? 

F : hurmm. aku nak air yang boleh buat aku bijak. ada tak?

A : hah? ada. ada.

F : air ape?

A : air tomato.

F : bijak ke minum air tomato? jadi comel ade la. aku nak air bijak. bila minum jadi bijak. kan kita nak exam, kena la bijak.

*terdiam*

F : bang, air bijak satu? 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

F : zaem, tau tak air pe yang boleh buat kita jadi bijak?

Z : air bijak?

F : yela, orang kata makan kismis selalu boleh buat kita jadi bijak. pandai. kalo air, ada tak air boleh buat kita bijak dan pandai?

Z : oh. air kismis la.

9 comments