Kami Suka Berborak

sedikit terbitan dari perbualan kami. kami memang suka berborak.
 
[pelakon utama] 
  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

A : teruk betul la dorang neh. benda macam neh pun nak gaduh, tak malu ke orang tengok.
F : ntah, dah la dah tua. gaduh gaduh dalam parlimen lak. hudoh betul!
A : betul betul. sebab tu aku tak suka amek peduli pasal politik neh. sebab politik la rakyat kita bergaduh. mana nak maju macam ni. konon kata perpaduan.
F : hish. yang jahat tu, kenapa jahat sangat. yang tamak, kenapa tamak sangat. berebut nak pegang jawatan. ntah pape la. double hudoh!
A : yelah. sekarang ni timbul kes anuar ibrahim lak. ntah pape la dorang ni kan?
F : huh? anuar ibrahim? sape tu?
A : anuar ibrahim pun tak kenal ke? ko duk malaysia ke duk kat afrika ni?
F : eh. betul la. tak kenal. anuar ibrahim? sape tu? ke anuar zain?
A : ape lak anuar zain, anuar zain nenek aku pun kenal. penyanyi. ni anuar ibrahim lah!
F : anuar ibrahim? sape tu?
A : teruk lah. anuar ibrahim pun tak kenal. yang parti tu la. ex timbalan PM kita dulu.
F : huh? kenapa ex? eh. anuar ibrahim? yang mana? macam mana aku boleh tak kenal?
A : erk. teruk la. tu pun tak tau! 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

A : eh, tu bukan ke junior kita ke?
F : aah la, eh. kenapa dia keja kat sini? bukan ke dia praktikal sekarang ni?
A : part time kot. tapi dia nampak lain la. dalam friendster lain, real nye lain.
F : apa yang lain nye?
A : lain la. dalam friendster oke sket. takde la nampak 'comel' sangat. maybe sebab gambar dia banyak paras dada je kot. tapi lain lah. kan?
*diam seketika*
F : tapi dia ada awek. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

F : cuba ko tengok budak baju pink tu?
A : owh. kenapa dengan dia? oke je.
F : dia nampak tua. macam makcik. aku rasa nanti dia tua awal.
A : dia nampak matured lah. eh, cuba ko tengok yang baju hitam tu lak. nampak matured kan?
F : eh. tak lah. dia memang tua dari kita. tapi tak mengaku dah tua.
A : erk. jangan la jujur sangat.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ tambah lagi:

F : Ayu, kita ni kira mengumpat ke?
A : tak. sebab kita bukan cakap benda buruk, kita cakap benda betul. kita jujur. kita berkongsi pendapat. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

*situasi dan ayat adalah lebih kurang sama. kan ayu?

31 comments