Cuti Sekolah Adalah Musim Berkenduri Kendara

ho yeah! esok jiran sebelah rumah buat kenduri. dan tadi saya nampak dorang tebang pokok kelapa. makna nya esok akan ada umbuk nyior dalam gulai lembu mereka. wah wah wah! Umbuk nyior itu memang sedap kalu di makan bersama gulai daging err.. ke gulai kawah nama nya? gulai kenduri kot? ah! Lantak lah, janji esok saya dapat makan umbuk nyior. yih! tak sabar nak pegi kenduri esok. hurm.. maybe saya patut ajak mak pegi tolong mereka potong bawang bila mak pulang nanti. ek ah~ ek ah~ oh ya, selamat berkenduri ya?

Mak cik, Pak cik yang berpenyakit darah tinggi jangan makan daging banyak sangat, oke? tak bagus untuk kesihatan. dan siapa siapa yang nak tambah isi badan, kawin lah dengan penjual daging atau anak penjual daging. Tadi tengahari saya pegi kenduri rumah kawan abah, dia jual daging dan menantu dia sungguh 'comel'. Dulu dia kurus tapi jadi macam tu lepas kawin. banyak sangat makan daging. itu mak saya yang kata. bukan saya. tapi saya tak boleh kawin dengan anak nya, sebab saya kurang gemar dengan daging, nanti sakit gigi. penjual ayam boleh la.. kot.

esok juga saya bakal bertolak ke Shah Alam balik. dan perasaan kurang enak sudah mula menyelubungi diri. ada semangat jahat datang bila teringat saja tentang exam yang terpaksa saya jalani sendiri nanti. Makna nya di sini adalah, saya tak boleh meniru mana mana pihak bila exam nanti. Ohh tuhan.. haih! kalau lah boleh tinggal di rumah untuk lagi seminggu, kan bagus. eh bukan, lagi 2 minggu. erm.. lagi 3 minggu kot. atau berminggu minggu.

*eh, korang tau kan apa tu umbuk nyior kan? kan?

20 comments