Kak Hanie Bagi Award Tapi Ada Tag

Saya dapat award. tapi bukan award pelajar cemerlang. rabu nanti saya ada inteview, agak agak boleh masukkan dalam resume tak? Tapi award ni berpakej dengan tag. makna nya, saya dah kena tag la ni. adehh!!

List 15 random facts about yourself and tag 5 people. 

1. saya tak suka makan makanan berunsurkan itik. 

2. tapi saya dah termakan gulai itik sebanyak 2 kali. 

3. saya pernah kena marah dengan abah dan mak semata semata sebab saya tak makan itik. 

4. dan saya mendapat tazkirah percuma dari abah, bertajuk Itik Itu Halal. 

6. sebab saya muntah sebaik saja dapat tau saya termakan gulai itik. 

5. mak saya pernah mensabotaj saya, dengan tidak membagi tau itu adalah gulai itik. motif utama = saja, nak tengok saya makan itik. 

6. sebab saya tak reti nak bezakan daging itik dengan ayam. 

7. tapi saya suka makan makanan daging ayam. 

8. dan saya pernah selamatkan ayam dari terus terlekat dalam gam tikus. 

9. tapi masa kecik, saya geram bila tengok ayam. 

10. sebab dulu saya rasa ayam tu comel dengan bontot nya tertonggek. 

11. jadi, saya baling batu kat ayam tu secara bertubi tubi. 

12. lalu, saya kena kejar dengan ayam tu, keliling rumah. dan akhirnya dipatuk. 

12. tapi saya tak boleh makan ayam masak merah secara berturut turut. 

13. sebab saya elergik dengan masakan masak merah. nanti naik jerawat. 

14. saya tak suka jerawat. 

15. sebab nanti saya kena tuduh 'miang' dengan mak saya.

saya sedekahkan award ni kat; darkk. ajaa~ encikbuta babyjane cik manis~

9 comments

  1. itik??tak pnh lak rase,kambing phn la,tp yg bez,belut,kehkehekhekhekeeehhhh

    ReplyDelete
  2. itik kan suka 'menyudu' kat tempat2 yang kotor...yerrrkkkkk

    ReplyDelete
  3. wahha
    thnk bngat cik fana.
    kmulah mmber blog sy yg terbess
    :D

    ReplyDelete
  4. haha..motif nye itek

    senang je nak beza itik dan ayam..itik dgingnya merah cam daging lembu, but ayam dagingnya putih

    p/s: sgt suke itik bakar cicah asam..huaaa..nangess!!!

    ReplyDelete
  5. aliya-> belut? erk. dulu pernah teman kawan makan belut aje. geli siot. huhu

    babyjane-> welcome dear :)

    fadh-> haha. tau takpa.

    cik manis-> wah. manis sungguh kata kata mu. pheewwiit~

    nurain-> iya ke? nape saya tgk sama aje. tapi dia liat macam ayam kampung. hu hu hu

    ReplyDelete
  6. ayai..
    thank yea..
    t cik aja jawab..
    huu

    ReplyDelete
  7. itik bila dimasak, warna jadi hitam-kelabu sket...mcm masak daging. klo ayam, jadi putih...mcm ayam la. hehe :P

    ReplyDelete
  8. ajaa-> oke dear

    djambu-> wah. dah macam chef! hu hu hu

    ReplyDelete